Wednesday 6 April 2011

Manusia punya RAGAM

aku nak story tentang manusia. manusia macam-macam ragam dekat dunia kan ? okay. firstly kalau nak story sebab manusia talam dua muka. what means of talam ? yang aku tahu kuih talam je. :) yang aku tahu kalau talam dua muka ni mengenai manusia yang baik pada pandangan kita tapi hakikatnya sebalik itu. kiranya bahasa kasar berlakon baik la kan. tapi macam mana dengan berlakon baik jadi jahat. talam dua muka gak ke ?

secondly, bila manusia ni suka menipu dirinya sendiri. bila membuat sesuatu keputusan rasa macam perfect dalam diri tapi hakikat itu adalah sebaliknya. sebab manusia tu nak kepuasan untuk dirinya sendiri. padahal terasa macam ada yang kekurangan dalam diri dan kesempurnaan tu diperlukan daripada orang lain. short sentences yang best kiranya macam BELAGAK la.

thirdly., manusia kadang-kadang tidak menghargai apa yang sudah ada di depan mata. rasa macam apa yang didepan mata tu bukanlah sesuatu yang perfect untuk dirinya. rasa apa di sepan depan mata macam perkara yang remeh temeh. benda leceh. buat apa nak ambik tahu lah. alaa.. da lam pikiran just cakap " small matter la tu ". padahal umur da semakin meningkat nak jadi tua dah.

aku nak cerita just pasal sesetengah manusia apa yang aku lihat. termasuk diri aku sendiri. rasa macam semua kat atas tu ada kot.. HAHA. ke ada apa-apa yang terasa ?
just one thing.
NOT PEOPLE WAS PERFECT IN THIS WORLD. CUBA HARGAI APA YANG DAH DIPEROLEHI. MENSYUKURI SEGALA YANG ADA. BUKAN TAMAK UNTUK MENDAPAT SESUATU YANG LEBIH PERFECT DAN BELAJAR MENGHARGAI MANUSIA LAIN. :)
Meh Tinggalkan Comment Korang

No comments: