Sunday 1 May 2011

Duit

salam sejahtera berbahagia.

istilah duit memang banyak kalau nak diperistilahkan. kalau tidak takkan lah wujud peribahasa-peribahasa seperi mata duit, hantu duit dan DLL. manusia kadang-kadang leka dengan sekelip mata dengat hanya pada perkataan duit. walaupun ianya sekadar sehelai kertas. dengan duit untuk hidup, untuk keseronokan untuk dapat makan makan yang sedap-sedap. siapa sangka kalau satu malam sekali makan boleh habis sampai RM 15 ringgit sekali pun. dengan duit jugak kadang-kadang boleh buat dosa dengan hanya tersalah langkah. seperti contoh, dengan berita yang heboh pasah rasuah-rasuah orang sana dengn orang sini. MONEY oh Money.

okay. Full stop it.

xtually aku nak story dalam satu hari aku boleh keluarkan duit untuk hanya 3 pasang kasut. nasib aku boleh tahan nafsu  untuk tidak terus membeli beg yang berharga RM 129.oo ( harga sebelum diskaun. ). ini disebabkan ada jualan ekspo untuk barangan berjenama sangat lah kan. aku drive kereta bawak sekali ibu dan makcik and sepupu aku untuk shopink. Dah macam-macam depa semua tu pergi borong. aku sorang je dah beli sampai 3 pasang kasut. memang tamak haloba betul aku kan . ibu aku je beli beg sampai harga RM 159.oo ( pon sebelum diskaun ) plus kasut. 2 malam aku mengajar tuisyen then habis dalam berapa jem sahaja. tapi aku berpuas hati. sekurang-kurangnya dapat aku tambah koleksi kasut aku untuk pergi jalan-jalan and pergi kelas aku nanti. :).

lari dah budget nak pergi reunion dengan kawan-kawan dekat Pangkor next week. cmne nih ;0

* mesej bos bila nak masukkan gaji tapi tak balas poon . GERAM GILAA !
Meh Tinggalkan Comment Korang

No comments: