Thursday, 25 August 2011

Selamat Hari Rayew

Assalamualaikum. tak jawab dosa kalau jawab sayang kat kite. hihi. kite da kat rumah. dah balik cuti pon. tinggal adik kita yang kat uia tu je belom balik lagi. petang ni baru dia balik abah kita ambik dia. taon ni kan, macam tak semangat pon nak raya. padahal radio dah bingit-bingit dengan lagu raya.

kawan-kawan kite semuanya da semangat beli baju raya berpasang-pasang. kita pulak, satu pun kite tak beli lagi. banyak kuar duit ada la. semenjak kita bawak kereta kat unisel. banyak betul kite kuar duit. macam-macam dugaan. nasib kite ada kawan yang boleh tolong kite. lupa matikan lampu sampai bateri habis, tayar pecah la. macam-macam hal jadinye.

taon ni kite tak tahu balik kampung bila. jangkaan raya selasa ni. abah kata nak balik malam raya kot. kite raya kat kampung pun tak berapa nak lama kot. cerite pasal raye ni, lain btol berbanding dengan zaman dulu-dulu. kalau dulu raye 2 minggu sebelum raye da terasa bahang nak raye. taon ni makin kurang.

mungkin sekarang ni cuti raya sekejap je. kalau time kite kecik-kecik sebulan raya. lepastu nanti satu hari tu sekolah akan suruh murid-murid pakai baju raya masing-masing nak peragakan dekat kawan-kawan. siap bawak kuih raya lagi.

okay, tutup zaman kanak-kanak dulu.

rasa sedih pula meninggalkan Ramadhan ni. tak sedar kejap je kite dah nak raya. macam tak rasa puasa kan. jadi kesimpulannya,

KITEW NAK UCAPKAN SELAMATW HARIW RAYEW. MAAF ZAHIRW DAN BATINW. RAYEW NANTIW DATANG RUMAH KITEW YEW. * versi gedik

bye.
Meh Tinggalkan Comment Korang

No comments: