Monday 23 January 2012

KAU AKU


24/01/2012

Malam tadi macam biasa cakap kat telefon. and macam biasa mesti kita nak cerita benda yang sama kan ? BOSAN. hehe

Aku nak cakap thanz dekat Bayan, kalau tak En. Perak ni dah hisap dah ROKOK tu. Tu baru betul sahabat, dia support kau dari hisap rokok, bukan kawan yang mengejek kau kalau kau tak merokok. :)

InsyaAllah, apa yang kita bincangkan, apa yang kita fikirkan jadi sumber utama untuk kita berjaya okay ?
Lepas ni dalam bulan 3 baru kita jumpe balik kan. It's okay. Lagi elok kita jarangkan berjumpa. Sekarang kita target untuk mencapai kejayaan dalam hidup kita. Tak lama pun lagi kita nak genggam segulung ijazah kan ?

Encik Perak, aku sekarang nak kau pikirkan ini.

  1. Buat mak gembira, and jangan buat mak sedih. Biarkan ketepikan aku, tapi jangan ketepikan mak. Sebab family first. Kalau mak kata jangan, jangan lah.
  2. Habiskan belajar and jangan sampai repeat. Sampai kau dapatkan segulung ijazah. Jangan nak pikir benda yang tak sepatutnya.
  3.  Kita kurangkan jumpa okay, sebab kalau kita jumpa berkat dalam hidup kita kurang. Mungkin aku tak terbaik mana, tapi sekurangnya aku tanamkan azam untuk berubah. insyaAllah.
  4. Kita dah jarang baca al-Quran kan, kita cuba amalkan nak tak ?
  5. Jangan merokok, sebab dah terang-terang benda tu haram and fikirkan orang sekeliling yang bau asap rokok tu. Ingatlah orang tersayang. hehe
  6. Jaga diri bebaik kat sana okay. Benda yang tak elok jangan ikut. Aku tahu kat sana banyak godaan kan. Ikut mana yang baik, jauhi mana yang buruk. Latar belakang setiap individu tu berbeza.
Cukup la tu kot, nanti agak-agak aku dah ingat ape benda aku sent mesej je. Hmmm, aku dah baca dah blog yang latest Enci Perak update tu. Lupakan la semua tu. benda dah lepas. Mulakan yang baru okay. 
eh, pasal En. Amin tu aku anggap dye macam abang aku aje. Jangan risau okay, aku bukan seorang yang mudah untuk menyayangi seseorang itu. insyaAllah. 

pssst, Encik Perak dah makin maju buat blog. hehe :)




Meh Tinggalkan Comment Korang

No comments: