Tuesday 3 July 2012

hati



Manusia mempunyai hati berbeza, tingkahlaku berbeza. Tak semuanya sama seperti yang lain. Sebab itu kita hidup dua orang insan saling melengkapi, Di mana orang selalu menggunakan istilah api dengan air, langit dengan tanah dan bagainyee,
Kadang-kadang hati manusia takde sapa dapat menjangka, luaran mungkin nampak hensem, comel, cute, bengis, and more and more. Tapi mungkin kita tak tahu hatinya mungkin penuh dengan kasih sayang, kelembutan, kemarahan, keras hati dan juga more and more.

kadang-kadang tingkahlaku, percakapan kita seringkali kita tidak menyedari hati bagi seorang insan bernama manusia terguris dek kelakuan dan percakapannya. Kadang-kadang mungkin ada dalam perasaan diri seorang manusia kita yang terbaik kita yang terbetul tapi kita kadang-kadang tak tahu ia boleh menjatuhkan diri orang lain.

Dua insan yang perlu saling memahami. Yang bertolak ansur. Semuanya bergantung pada diri sendiri. Kadang-kadang diri tersedar adanya sikap ego dalam diri tapi kadang-kadang cuma kita mengharap dapat memahami hati seorang insan bernama manusia. 

Semuanya bergantung pada diri sendiri.

Meh Tinggalkan Comment Korang

No comments: